Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Aktualności
VAT i akcyza | Prawo gospodarcze | Postępowanie podatkowe | Inne | Podatki - zagadnienia ogólne | Podatki obrotowe | Podatki majątkowe | Podatki i opłaty lokalne | Podatki dochodowe i przychodowe | Finanse publiczne |
Nowe regulacje dot. podatku od gier
W piątek 12 czerwca br. Sejm przyjął nowelizację ustawy o grach hazardowych, wprowadzającą m.in. wyraźny zakaz sumowania podstaw opodatkowania podatkiem od gier. Nowe rozwiązania są zgodne z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz wychodzą naprzeciw postulatom KE.
Zgodnie z planowaną nowelizacją, spółki akcyjne oraz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością mające siedziby na terenie jednego z krajów Unii Europejskiej lub Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) będą mogły prowadzić w Polsce działalność dotyczącą określonych gier hazardowych. Mowa o kasynach, salonach gier w bingo, zakładach wzajemnych oraz loteriach audiotekstowych. Działalność taka będzie mogła być prowadzona za pośrednictwem utworzonego w Polsce oddziału albo ustanowionego przedstawiciela. Przedstawicielem będzie mógł zostać przedsiębiorca prowadzący w Polsce działalność gospodarczą, przy czy przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi będą musieli mieszkać na terenie Polski oraz posługiwać się językiem polskim. Z kolei w odniesieniu do osób prawnych to ich siedziba powinna znajdować się w Polsce oraz w składzie zarządu ma znaleźć się co najmniej jedna osoba posługująca się językiem polskim.
Kolejna zmiana ma polegać na umożliwieniu upoważnionym do tego przez ministra finansów organom wydawania decyzji, w których rozstrzyga się czy gra wskazana we wniosku zainteresowanego przedsiębiorcy podlega ustawie czy nie. Dotychczas takie rozstrzygnięcie wydawał wyłącznie minister finansów. Zmiana ta ma skrócić czas oczekiwania na wydanie ww. decyzji.
Nowelizacja wprowadza ponadto wyraźny zakaz sumowania podstaw opodatkowania podatkiem od gier. Ma to rozstrzygnąć wątpliwości interpretacyjne dotyczące stosowania obecnych przepisów. Doprecyzowano również, że podatnikami podatku od gier nie są organizatorzy loterii promocyjnych. Podatkiem tym nie są obciążone ponadto loterie fantowe i gry bingo fantowe, w których pula wygranych nie przekracza przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw (dla loterii i bingo organizowanych w 2015 r. limit ten wynosi 3941,49 zł).
Teraz ustawa trafi do prac Senatu.
Źródło: www.sejm.gov.pl
Zobacz pozostałe wpisy