Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Nota - Gromadzenie i przechowywanie informacji o NIP
komentarze | przepisy | orzecznictwo | interpretacje | literatura |
Gromadzenie i przechowywanie informacji o NIP
Dokumentacja związana z nadaniem NIP oraz aktualizowaniem danych zawartych w zgłoszeniach identyfikacyjnych jest gromadzona i przechowywana w urzędach skarbowych*. Dokumentacja ta nie podlega przekazaniu do archiwów państwowych.
Potwierdzenie nadania NIP
Na wniosek zainteresowanego podmiotu Naczelnik urzędu skarbowego obowiązany jest do wydania zaświadczenia o nadaniu NIP podmiotowi, który nim się posługuje. Wniosek ten składać należy do urzędu skarbowego, który nadał NIP, a nie do urzędu w którym podatnik aktualnie się rozlicza (jeżeli oczywiście taka różnica we właściwości urzędów skarbowych zaistnieje). Wnioskiem o potwierdzenie nadania numeru identyfikacji podatkowej jest druk NIP-5.
To jest jedynie fragment treści, aby uzyskać pełny dostęp
do prezentowanych informacji zaloguj się i wykup abonament lub skorzystaj
z jednorazowego dostępu.