Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Nota - Potwierdzenie doręczenia pisma w postępowaniu podatkowym.
komentarze | przepisy | orzecznictwo | interpretacje | literatura |
Potwierdzenie doręczenia pisma w postępowaniu podatkowym
Artykuł 152 O.p. precyzuje obowiązek pokwitowania pisma, wynikający z treści art. 144 OrdPod. Obowiązek ten spoczywa na każdej osobie, która przyjmuje pismo jako adresat czy też pełnomocnik, przedstawiciel, kurator, pełnoletni domownik, sąsiad, dozorca domu lub osoba upoważniona do odbioru korespondencji. Pokwitowanie polega na naniesieniu własnoręcznego podpisu oraz daty doręczenia. Stosownie do treści § 35 ust. 4 rozp. Ministra Infrastruktury z 9.1.2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych* rozporządzenie to dokonuje transpozycji dyrektywy 97/67/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 15.12.1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty i poprawy jakości usług* zmienionej dyrektywą 2002/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 10.6.2002 r. w zakresie dalszego otwarcia na konkurencję wspólnotowych usług pocztowych*, jeżeli adresatem przesyłki jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, pokwitowanie odbioru powinno zawierać czytelny podpis odbiorcy, datę odbioru i odcisk stempla firmowego, a w przypadku braku stempla firmowego informację o dokumencie potwierdzającym uprawnienie do odbioru przesyłki.
Podpis osoby, do rąk której pismo zostało doręczone, pozwala na ustalenie, czy doszło do pokwitowania przez osobę uprawnioną. Przepisy Ordynacji podatkowej nie wymagają, ażeby podpis odbierającego pismo był czytelny; powinien być jednak co najmniej zwyczajowo używany przez odbiorcę pisma i złożony z zachowaniem powszechnie przyjętych zasad języka pisanego. Potwierdzenie doręczenia nie powinno być stwierdzone parafą, rozumianą jako inicjały podpisującego dokument, ani też skrótem podpisu*. Z kolei data doręczenia ma znaczenie dla ustalenia początku biegu terminów procesowych. W przypadku dokonania czynności doręczenia walor dowodowy ma data wpisana na pokwitowaniu (potwierdzeniu odbioru) udzielonemu jednemu z podmiotów wymienionych w art. 144 OrdPod. „Data doręczenia powinna zostać własnoręcznie wpisana przez osobę odbierającą pismo. Data powinna zostać oznaczona...
To jest jedynie fragment treści, aby uzyskać pełny dostęp
do prezentowanych informacji zaloguj się i wykup abonament lub skorzystaj
z jednorazowego dostępu.