Baza prawa podatkowego
- Zobowiązania podatkowe
- Postępowanie podatkowe
- Karta podatkowa
- Podatek od towarów i usług
- Podatek akcyzowy
- Znaki akcyzy
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Podatek dochodowy od osób prawnych
- Podatek leśny
- Podatek od gier
- Opłata od posiadania psów
- Opłata targowa
- Opłata administracyjna
- Podatek od spadków i darowizn
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Rachunkowość
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- Doradztwo podatkowe
- Administracja podatkowa
- Ewidencja podatników
- Ustawa Karna Skarbowa
- Podatek od czynności cywilnoprawnych
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Czynności sprawdzające
- Tajemnica skarbowa
- Podatek rolny
- Opłata skarbowa
- Kontrola skarbowa
- Egzekucja podatkowa
- Podatek od środków transportowych
- Słownik pojęć
- Podatek od nieruchomości
Nota - Międzynarodowe prawo podatkowe a prawo międzynarodowe publiczne
komentarze | przepisy | orzecznictwo | interpretacje | literatura |
Międzynarodowe prawo podatkowe a prawo międzynarodowe publiczne
Prawo międzynarodowe publiczne
Prawo międzynarodowe publiczne najogólniej można stwierdzić, iż jest zespołem norm prawnych regulujących stosunki pomiędzy podmiotami tego prawa, głównie pomiędzy państwami. Współcześnie uważa się, że prawo międzynarodowe to zespół (zbiór) norm prawnych (umownych, zwyczajowych i uchwalonych) regulujących stosunki wzajemne pomiędzy państwami, państwami a innymi podmiotami oraz tymi innymi podmiotami prawa międzynarodowego. Prawo to posiada wiele istotnych cech odróżniających je w zdecydowany sposób od innych dziedzin prawa. Należą do nich m.in.: brak ustawodawcy (prawo to tworzą dla siebie same podmioty), dobrowolność przy przyjmowaniu zobowiązań (tylko te normy są wiążące, które państwo przyjęło bez groźby lub użycia przymusu i dobrowolnie je zaakceptowało), swoboda kształtowania prawa (państwo wiązane jest jedynie normami ius cogens oraz zakresem swobody innych w tej samej dziedzinie), brak aparatu przymusu (ponieważ państwa są równe suwerennie i nie ma ustawodawcy, nie może, bez zgody państw, istnieć jakiś aparat przymusu), specyfika sankcji oraz dobrowolność oddania sporu do rozstrzygnięcia sądowego (brak przymusowej, tj. bez zgody państwa, jurysdykcji międzynarodowej)*.
To jest jedynie fragment treści, aby uzyskać pełny dostęp
do prezentowanych informacji zaloguj się i wykup abonament lub skorzystaj
z jednorazowego dostępu.