Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

strona główna -> baza prawa podatkowego . . . gromadzenie i przechowywanie informacji o nipgromadzenie i przechowywanie informacji o nip

Nota - Gromadzenie i przechowywanie informacji o NIP

komentarze przepisy orzecznictwo interpretacje literatura

Gromadzenie i przechowywanie informacji o NIP

Dokumentacja związana z nadaniem NIP oraz aktualizowaniem danych zawartych w zgłoszeniach identyfikacyjnych jest gromadzona i przechowywana w urzędach skarbowych*. Dokumentacja ta nie podlega przekazaniu do archiwów państwowych.

Potwierdzenie nadania NIP

Na wniosek zainteresowanego podmiotu Naczelnik urzędu skarbowego obowiązany jest do wydania zaświadczenia o nadaniu NIP podmiotowi, który nim się posługuje. Wniosek ten składać należy do urzędu skarbowego, który nadał NIP, a nie do urzędu w którym podatnik aktualnie się rozlicza (jeżeli oczywiście taka różnica we właściwości urzędów skarbowych zaistnieje). Wnioskiem o potwierdzenie nadania numeru identyfikacji podatkowej jest druk NIP-5.

To jest jedynie fragment treści, aby uzyskać pełny dostęp
do prezentowanych informacji zaloguj się i wykup abonament lub skorzystaj
z jednorazowego dostępu.

Nie masz konta? Zarejestruj się